İtalyan uzmanların yaptığı araştırmaya göre kırmızı ve beyaz şarapta bulunan bir bakteri diş çürümelerini önlüyor. Roma Üniversitesi’nde kırmızı ve beyaz şarap üzerinde yapılan labaratuvar testlerinde, şaraptaki S. mutans ve S. pyogenes maddelerinin çürümeye yol açan bakterilerin üretimini durduğu belirlendi.
İtalyan uzmanların yaptığı araştırmaya göre kırmızı ve beyaz şarapta bulunan bir bakteri diş çürümelerini önlüyor.1 bardak nar suyu, 2 kadeh kırmızı şarap, 10 bardak yeşil çay ve 4 bardak kızılcık suyu ile aynı seviyede antioksidan madde içeriyor.Columbia Üniversitesi New York Presbyterian Hastanesi kardiyologlarından Doç. Dr. Özgen Doğan, yapılan son araştırmaların, nar suyunun damar tıkanıklığını önleyici […]
Gün boyunca, uykulu uykulu iş yapmaya çalışmak gerçekten çok zordur. Hele havanın basıncının arttığı günlerde, ayakta dururken bile gözkapaklarınız ağırlaşır. Uykulu halinizden kurtulmak için kafeinli içeceklerden yardım umarsınız. Ama hemen belirtelim bu hiç de sağlıklı bir önlem değildir.
Kafeinli içeceklerin sağlığınıza zarar verebileceğini aklınızdan çıkarmayın. Size daha basit birkaç önerimiz olacak. Oturduğunuz yerde uyukluyorsanız, hemen ağzınıza şekersiz […]
Günlük yaşamda önemsenmeyen sorun diş çürükleri, dişeti iltihaplanmaları ve beslenme bozukluklarına yol açabiliyor. Diş Hekimi Altuğ Serçe, sorunun kaynağını ve çözüm önerilerini anlattı: “Tükürük bezlerinin yetersiz çalışması ağız kuruluğuna (xerostomia) yol açmaktadır. Tükürük miktarındaki yetersizlik dolayısıyla diş yüzeyinde aşırı miktarda gıda ve bakteri plağı birikmesi meydana gelir. Bu da diş çürükleri, dişeti iltihaplanmaları ve beslenme bozukluklarına […]
ABD’nin Baltimore kentindeki Johns Hopkins Üniversitesi’nde yapılan araştırmada, C vitamini ve diğer antioksidanların “HIF-1″ adı verilen proteini nötralize ederek, bazı kanserli tümörlerin gelişimini engellediği belirlendi.Yaşamları proteine bağlı:Karaciğer kanseri gibi hızlı gelişen kanserlerin, çevrelerindeki tüm oksijeni yakarak büyük enerji tükettikleri için yaşamlarını sürdürebilmeleri HIF-1 adı verilen proteine bağlı bulunuyor. Yaklaşık 10 yıl önce Amerikalı araştırmacılar tarafından keşfedilen […]
Kahve, güneş ışınlarının neden olduğu cilt kanserinden koruyor. Kafein, DNA’ları UVB tarafından bozulan kanserli hücreleri ortadan kaldırıyor.ABD’de yapılan bir araştırmada, egzersiz ve kahvenin, güneş ışınlarının neden olduğu cilt kanserinden koruduğu ortaya çıktı. New Jersey’deki Rutgers Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, fiziksel egzersizle birlikte ölçülü kahve tüketimi, güneşi ultraviyole B (UVB) ışınlarının yol açtığı kanserojen etkileri ortadan kaldırabiliyor.
Araştırmalarında […]
İncirin faydası saymakla bitmez. Sözgelişi, içerdiği yüksek orandaki kalsiyum ve fosforla kemik ve dişlerin oluşumu ile sağlıklarını garantiler.• Taze ve özellikle kuru incirin yenilmesiyle insan bedeninin hücreleri yenilenir. İncir, içerdiği yüksek oranlardaki protein, vitamin ve minerallerle hücrelerin yenilenmesini sağlayan bir besindir. Sözgelişi, 100 gr. kuru incir yenilirse bedenin günlük gereksinimlerinden kalsiyumun yüzde 17’si, demir ve magnezyumun […]
Yoğurt bazı yemeklerin besin değerini öldürebiliyor, bu nedenle genellikle gece yatmadan önce tek başına yenmeli.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Sağlık Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Erdem, yaptığı açıklamada, bazı yemeklerin yanında yoğurt yemenin Türk mutfağının vazgeçilmez özelliği olduğunu; bio teknolojik bir ürün olan yoğurdun, vücuda çok faydalı antibiyotikler, vitaminler ve kimyasal maddeler içerdiğini söyledi.
Yoğurdun sindirim sistemini […]
Vitaminleri, mineralleri ve faydalı organik asitleri ile domates, damarları yumuşatıyor.Domatesin C ve E vitaminleri içerdiğini, zengin bir potasyum kaynağı olduğunu ve çok az miktarda tuz bulunduğunu söyleyen uzmanlar, yüksek kan basıncını düşürmeye yardımcı olduğunu ve vücudun su tutmasını engellediğini ifade ediyor.
Hazmı kolaylaştırıyor
Domatesin hazmı kolaylaştırdığını, özellikle nişastalı yiyeceklerin (hamur işleri, kuru erzak) kolay sindirilmesini sağladığını […]
Depresyon ilacı kullanan orta yaş ve üzerindeki hastalar kemik erimesine davetiye çıkarıyor.Kanada’nın Montreal Üniversitesi’ndeki bir grup bilim adamı tarafından düzenlenen ve “Archives of Internal Medicine” adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, litaratürde “serotonin yeniden geri alım inhibitörü” (SSRI) tabir edilen antidepresanları kullanan 50 yaş ve üzerindeki hastaların kalça kemiklerindeki mineral yoğunluğu, bu ilaçları kullanmayan yaşıtlarına […]